-
§ 8. AVIONSKE KARTE
- U slučaju aviokompanija koje su akreditovane kod IATA (Međunarodne asocijacije za vazdušni prijevoz), time što je ponudu aviokompanija učinio dostupnom Korisniku, eSky nastupa kao zastupnik tih aviokompanija, a za subjekte koji nude druge usluge putem Sistema rezervacija nastupa kao administrator web stranice na kojem su dostupne usluge koje pruža Pružalac usluga. Subjekti koji pružaju usluge prevoza Korisniku, i snose odgovornost za neostvaren ili na neodgovarajući način ostvaren let, konkretno su određene aviokompanije akreditovane kod IATA u ime kojih i za koje posluje Pružalac usluga i čiji su nazivi navedeni tokom procesa rezervacije i na avionskoj karti koja se izdaje Korisniku.
- U slučaju Niskotarifnih aviokompanija, Pružalac usluge nastupa kao posrednik koji izvršava činjenične radnje kod tih aviokompanija, što za rezultat ima obavljanje transakcije i isporuku karata naručenih od tih aviokompanija strogo u skladu s instrukcijama i u ime Korisnika, kako je ovaj zahtijevao preko Sistema rezervacija ili Korisničkog centra. Pružanje usluga i obrada reklamacija podliježu opštim uslovima odgovarajuće Aviokompanije koji su predočeni tokom procesa rezervacije.
- U slučaju da charter letove organizuje organizator putovanja, eSky nastupa u svojstvu agenta i daje informacije o uslovima koje određuje subjekt koji realizuje let. Subjekt koji realizuje let odgovoran je za neizvršenu ili za neodgovarajuće pruženu uslugu charter leta.
- Strane u ugovoru o prijevozu su Korisnik i Pružalac usluga, precizno označen i definisan u ponudi, koji pruža usluge vazduhoplovnog prevoza koje su predmet ugovora. Prethodno spomenuti ugovori sklopljeni preko web stranice www.eSky.ba sprovode se na osnovu opštih uslova ugovora s konkretnim Pružaocem usluga koji zaključuje ugovor s Korisnikom.
- Korisnik pretražuje rezervacije tako što bira jednu od avionskih linija koje su mu predložene u Sistemu rezervacija i tako što unosi zahtijevane informacije u Upitnik s ličnim podacima, koji se obrađuju u skladu sa § 5 ovih Uslova.
- Potvrđivanje pretrage i promjena cijene:
- Korisnik dobija potvrdu rezervacije na e-mail adresu koju je naveo. Potvrda rezervacije sadrži, osim broja rezervacije, i podatke o odabranoj avionskoj liniji, ukupnoj cijeni i načinu plaćanja. U cijenu avionske karte uključeni su: neto tarifa preko Aviokompanije, aerodromske naknade, takse, nepovratna servisna naknada za izdavanje karte, dodatne naknade i sve druge naknade za druge usluge koje su integralni dio avionskog prevoza a koje su navedene u pregledu transakcije u okviru Sistema rezervacija.
- S obzirom na preliminarnu prirodu rezervacije, cijena avionske karte nije zagarantovana sve dok Pružalac usluge ne primi uplatu na ime rezervacije.
- Korisnik se obavezuje da provjeri detalje o rezervaciji navedene u e-mailu kojim je ona potvrđena, kao i rok za plaćanje rezervacije kako bi se avionska karta kupila po cijeni prikazanoj tokom pretrage Sistema rezervacije.
- Kupovina avionske karte:
- Prije kupovine Avionske karte, Korisnik je obavezan da pročita i prihvati ove Uslove, kao i da pročita uslove i ograničenja rezervacije i uslove i ograničenja tarife za avionsku liniju koju je odabrao Korisnik, a koji su dostupni u Sistemu rezervacija. Pružalac usluge naplatiće Korisniku nepovratnu servisnu naknadu za sve operacije u vezi sa izdavanjem karte, u iznosu određenom tokom procesa rezervacije.
- Korisnik rezerviše avionsku kartu u Sistemu rezervacija ili preko Korisničkog centra na osnovu njene dostupnosti, cijene i mogućnosti pružanja date usluge, koji su određeni u Sistemu rezervacija ili dobijeni preko Korisničkog centra u trenutku rezervacije.
- Po dobijanju naloga za rezervaciju, Pružalac usluge zadržava pravo da kontaktira Korisnika kako bi provjerio podatke o Korisniku i potvrdio uslove rezervacije. U slučaju nemogućnosti uspostavljanja kontakta s Korisnikom, Pružalac usluge pravi rezervaciju u skladu sa uslovima pod kojima je Korisnik podnio nalog za rezervaciju. Pružalac usluge prihvata rezervaciju pod uslovom da je Korisnik platio barem iznos cijene avionske karte i iznos naknada za dodatne usluge koje je Korisnik naveo u Sistemu rezervacija kao i iznos servisne naknade.
- Dodatne usluge koje je naveo Korisnik a koje treba da budu pružene u sklopu rezervacije (npr. posebni obrok, poeni za programe lojalnosti, let sa životinjom, prtljag prekomjerne težine, posebni ručni prtljag, dijete bez pratnje, dodatna briga o putniku, pomagalo za osobe sa poteškoćama u kretanju, dječja kolijevka i druge) naručuju se preko Korisničkog centra ili preko e-mail adrese koju je naznačio eSky, kako bi se provjerilo da li su dostupne.
- Pružalac usluge zadržava pravo da odbije izdavanje karte ako tarifa koju je odabrao Korisnik nije u saglasnosti s njenom namjenom prema prodajnim uslovima konkretne ponude ili ako postoje druga opravdana ograničenja u sporazumima sa Aviokompanijama koja nisu pod kontrolom Pružaoca usluga.
- Vidovi plaćanja prilikom kupovine avionske karte provode se pod uslovima određenim u § 7 ovih Uslova.
- Pružalac usluge Korisniku izdaje avionsku kartu u elektronskoj formi.
- Korisnikova avionska karta koju izdaje Pružalac usluge šalje se na e-mail adresu naznačenu u Upitniku sa ličnim podacima u Sistemu rezervacija ili tokom procesa kupovine preko Korisničkog centra.
- Otkazivanje rezervacije na zahtjev Aviokompanije:
- eSky se neće smatrati odgovornim za promjene i otkazivanja Korisnikove rezervacije od strane aviokompanije.
- Korisnik će svaku reklamaciju uslijed otkazivanja leta ili promjena na letu, uključujući pomjerane leta uslijed greške Aviokompanije, uputiti direktno Aviokompaniji. Odgovornost Aviokompanije propisana je odredbama Varšavske konvencije i Montrealske konvencije.
- Povrat avionske karte:
- Platiša ima pravo na povrat avionske karte kupljene preko web-stranice www.eSky.ba ukoliko to dozvoljavaju uslovi date tarife, koje određuje direktno Aviokompanija. Povrat avionske karte može za posljedicu imati dodatne penale u iznosu koji određuje Aviokompanija nezavisno od eSky-a.
- Ako tarifni uvjeti predviđaju mogućnost obavljanja povrata sredstava za Avionsku kartu, Platiša može telefonskim putem kontaktirati Korisnički centar kako bi mu se osigurao povrat sredstava ili to može obaviti samostalno, neposredno tražeći povrat sredstava od Prijevoznika.
- Ovisno o upotrijebljenom načinu plaćanja, iznos koji Kupac mora naplatiti od vioprevoznika za avionsku kartu koja se vraća, prenosi se izravno na bankovni račun Kupca ili račun njegove platne kartice u roku od 7 dana od dana kada Pružatelj usluge primi dospjeli iznos, u valuti koja je korištena tokom plaćanja. Pod datumom povrata podrazumijeva se datum terećenja novca s bankovnog računa Pružatelja usluga.
- Promjene rezervacije, dodatne usluge:
- Korisnik samostalno obavlja izmjene rezervacije kod Prijevoznika, zatim telefonski, preko Korisničkog centra ili preko kontakt formulara dostupnog na portalu www.eSky.ba. Ako je datum polaska kraći od 48 sati, izmjena rezervacije moguća je preko Korisničkog centra ili neposredno kod Prijevoznika.
- Ako je do datuma polaska ostalo manje od 48 sati, promjena rezervacije moguća je isključivo preko Korisničkog centra.
- Trošak promjene avionske karte zavisi od cijene karte i mogućnosti njene promjene, kako je odredila Aviokompanija. Ukupna cijena promjene rezervacije avionske karte uključuje:
- standardni trošak za promjenu ili dodatnu uslugu (koji uključuje naknadu za promjenu karte prema propisima i tabeli nadoknada date aviokompanije, kao i nepovratne servisne nadoknade za promjenu narudžbine ili naručivanje dodatne usluge),
- razliku u visini tarifa (razliku u troškovima između početne cijene karte i njene cijene u trenutku promjene),
- razliku u visini taksi i aerodromskih naknada (potencijalnu razliku u cijeni između početne vrijednosti taksi i naknada i njihove vrijednosti u trenutku promjene).
- Pružalac usluge mijenja rezervaciju u Sistemu rezervacija pod uslovima određenim u Tabeli naknada za dodatne usluge koje treba da se promijene uz već kupljenu kartu:
Tabela naknada za dodatne usluge koje treba da se promijene uz već kupljenu kartu (u EUR): |
---|
Promjena |
SN za lice |
---|
Promjene karte (uključujući: promjenu datuma putovanja i trase ili prezimena putnika) |
15,20 |
Otkaz ili povrat karte |
15,20 |
Dodavanje prtljaga ili specijalni prtljag |
6,20 |
Zahtijevanje asistencije za maloljetno lice bez pratnje |
6,20 |
Rezervacija izabranog sjedišta u avionu |
6,20 |
Naručivanje specijalnog obroka |
6,20 |
Prijevoz životinja |
6,20 |
Prioritetno ukrcavanje |
6,20 |
Dodatne usluge koje nudi aviokompanija |
6,20 |
Prijava za let preko interneta (online check-in)/pomoć prilikom check-ina |
6,20 |
- Korisnik može doplatiti promjenu rezervacije avionske karte kako je određeno u § 7 ovih Uslova. Plaćanje platnom karticom obavlja se preko Korisničkog centra. Ako se plaćanje obavlja prijenosom sredstava sa platnog računa, Korisnik dobija e-mail kojim se potvrđuje promjena, u kojem su precizirani: podaci o rezervaciji (broj rezervacije, podaci o putniku, podaci o avionskoj liniji i informacije o dodatnim uslugama i tarifama avionske karte), podaci za plaćanje i trošak promjene.
- Za neke promotivne tarife dostupne u Sistemu rezervacija važe veoma specifični uslovi rezervacije i izdavanja avionskih karata. Ovo posebno važi za tarife u okviru kojih karte treba rezervisati i kupiti barem tri, sedam ili četrnaest dana unaprijed. Ukoliko se taj uslov ne ispuni, cijena avionske karte podložna je promjeni. eSky zadržava pravo da Korisniku otkaže rezervaciju načinjenu tačno tri, sedam odnosno četrnaest dana prije polaska ukoliko Korisnik prekorači ograničenje za kupovinu koje je Aviokompanija odredila uslovima propisanim za datu tarifu. Aviokompanija može zahtijevati da se avionska karta izda ranije. U tom slučaju Korisnik će dobiti neophodnu informaciju o roku za plaćanje na e-mail adresu koja je u tom trenutku naznačena kao važeća.
- Ako Korisnik tokom postupka rezervacije Avionske karte dobije informaciju kako će odabirom dane Avionske karte biti obvezan pratiti datum leta neposredno kod Prijevoznika, to će značiti kako eSky neće obavijestiti Korisnika o takvoj promjeni, pa stoga Korisnik mora samostalno pratiti promjene reda letenja i u skladu s tim na njih reagirati. U slučaju da Korisnik ne dobije relevantne podatke u vezi sa svojom rezervacijom od strane Prijevoznika, što može rezultirati nemogućnošću realizacije usluge, trebalo bi neodložno kontaktirati eSky kako bi se utvrdio status i mogućnost obavljanja odgovarajućih promjena koje se tiču dane rezervacije.
-
§ 9. USLUGA MultiLine (+Shield Garancija)
- Opšti uslovi
- Let označen kao „MultiLine” dostupan Korisnicima u Sistemu rezervacija obuhvaća najmanje dva povezana leta s jednim presjedanjem ili više presjedanja, jedne ili više Aviokompanija za koje su izdate zasebne karte. U takvoj se situaciji svaki dio putovanja pokriven zasebnom kartom tretira kao zasebna usluga koja nije povezana s drugim u okviru organizacije cijelog putovanja i pri čemu je bez značaja da li su zasebne karte izdate za usluge jedne ili više Aviokompanija („MultiLine“). Kombinacija letova pronađena pomoću Sistema rezervacija u okviru usluge MultiLine dalje će se nazivati "Putovanje".
- Kupovina karata prijeko usluge MultiLine je kupovina više od jedne avionske karte koja pokriva nekoliko letova s jednim presjedanjem ili više presjedanja za koje Korisnik nabavi zasebne avionske karte od jednog ili više prijevoznika, u okviru jednog postupka transakcije u Sistemu rezervacija. Zbir kupljenih karata za konkretno Putovanje ne predstavlja jednu zajedničku avionsku kartu koja obuhvaća pojedinačne letove u okviru Putovanja.
- Uslijed činjenice da se usluga MultiLine realizira na temelju zasebnih avionskih karata, jednog ili više avionskih prijevoznika u okviru jednog Putovanja, Korisnik je dužan provjeriti pravila o rukovanju prtljagom tokom čitavog Putovanja, na svakom njegovom dijelu, te ima obavezu provjere dokumenata kojima se omogućava realizacija usluge, uključujući ulaznu ili tranzitnu vizu, neophodnu u zemlji u kojoj se pruža usluga MultiLine ili u onoj u kojoj Korisnik vrši presjedanje.
- Kupovina zasebnih karata od strane Korisnika za svaki let u okviru usluge MultiLine, zbog činjenice da između pojedinačnih letova mogu postojati suviše kratki vremenski rokovi za presjedanje (ovisno o parametrima pretraživanja koje je Korisnik naznačio i dostupnosti letova u Sistemu rezervacija) može biti izložena riziku nemogućnosti korištenja sljedećeg leta ili letova koji čine Putovanje uslijed otkazivanja, kašnjenja ili pomjeranja vremena polaska leta.
- Dostupnost usluge MultiLine ovisi o dostupnosti avionskih karata za letove pojedinačnih Aviokompanija i o kriterijima koje je Korisnik definirao u Sistemu rezervacija.
- Ako se pored rezultata pretraživanja pojavi informacija o ponudi MultiLine, sve osobe koje putuju na temelju karata kupljenih u sklopu ovako označene ponude bit će zaštićene putem eSky pomoći (“Shield Garancija”) uz dodatnu, nepovratnu naknadu. To znači da nakon kupovine ulaznica u sklopu ovog putovanja, Korisnici mogu dobiti pomoć od eSky-a na temelju dolje navedenih uvjeta:
- Osnove korištenja usluge Shield Garancije
- Korisnik može koristiti uslugu Shield Garancija ako dođe do otkazivanja, kašnjenja ili pomjeranja vremena polaska jednog od letova u okviru Putovanja, što će za rezultat imati nemogućnost Korisnika da obavi planirano presjedanje u okviru Putovanja ili nemogućnost da stigne do krajnjeg odredišta Putovanja koje je Korisnik odredio.
- U slučaju da Korisnik dobije informacije o otkazivanju, kašnjenju ili pomjeranju vremena polaska najmanje jednog od letova u okviru usluge MultiLine, što će rezultirati nemogućnošću realizacije Putovanja, obavijestit će eSky o nemogućnosti realizacije narednog leta u okviru Putovanja i o razlozima te nemogućnosti, na sljedeći način:
- Ako Korisnik sazna za otkazivanje, odgodu ili promjenu rasporeda barem jedne od MultiLine veza više od 48 sati prije zakazanog početka putovanja i ako će takav događaj rezultirati nemogućnošću Korisnika da obavi putovanje, Korisnik ima pravo na korištenje usluge Shield Garancije, pod uvjetom da o tome odmah obavijesti eSky telefonom ili e-poštom u roku od 24 sata od trenutka kada primi takvu informaciju.
- Ako Korisnik sazna za otkazivanje, odgodu ili promjenu rasporeda barem jedne od MultiLine veza manje od 48 sati prije zakazanog početka putovanja i ako će takav događaj rezultirati nemogućnošću Korisnika da ostvari putovanje, Korisnik ima pravo koristiti uslugu Shield Garancije, pod uslovom da o tome obavijesti eSky telefonom ili e-poštom u roku od 12 sati od trenutka kada primi takvu informaciju i najmanje 8 sati prije zakazanog leta.
- Ako Korisnik postane svjestan otkazivanja, kašnjenja ili promjene vremena barem jednog od povezanih letova MultiLine tokom putovanja, odnosno između pojedinačnih povezanih letova ili tokom presjedanja na sljedeću dionicu putovanja ili kasnije od 8 sati prije početka Putovanja mogu koristiti uslugu Shield Garancije, pod uslovom da o tome odmah obavijesti eSky, a najkasnije u roku od 1 sata od dobivanja takvih informacija, telefonom ili putem navedene e-mail adrese.
- Neobavještavanje eSky-a u gore navedenim rokovima rezultirat će nemogućnošću pokrivanja zadanog putovanja uslugom Shield Garancije.
- Obavijesti korisnika prihvaćaju se 24 sata dnevno, 7 dana u sedmici, samo putem namjenskog telefonskog broja, navedenog u kartici “MultiLine” na web stranici eSky ((+1) 2014735488) i putem e-pošte, na multiline@esky.com. Korisnička podrška dostupna je na jeziku web stranice eSky na kojoj je usluga MultiLine kupljena ili na engleskom, ovisno o dostupnosti eSky konsultanata.
- Na uslugu Shield Garancije Korisnik će imati pravo isključivo onda kada uloži dužnu pažnju i trud koji se mogu od njega očekivati da stigne na svaki sljedeći dio Putovanja, čak i ako je došlo do otkazivanja, kašnjenja ili pomjeranja vremena polaska najmanje jednog od letova u okviru usluge MultiLine, što može rezultirati nemogućnošću realizacije Putovanja, kao i ukoliko nije na svoju ruku, bez znanja eSky-a, izvršio bilo kakve izmjene na dokumentima neophodnim za realizaciju Putovanja.
- U okviru usluge Shield Garancija, ovlaštene strane zadržavaju pravo provjere i utvrđivanja vremena polijetanja i slijetanja aviona i vremena dostupnog za presjedanje s jednog na drugi let, na temelju sistema koje kompanija eSky koristi u sklopu svog funkcioniranja i na temelju podataka sadržanih u Sistemu rezervacija GDS ili na internetskoj stranici www.flightstats.com.
- Opseg pomoći Korisniku u okviru usluge Shield Garancija:
- Nakon što primimo informaciju o otkazivanju, kašnjenju ili ponovnom rasporedu barem jedne od MultiLine veza, što rezultira nemogućnošću putovanja, od Korisnika koji ima pravo na korištenje Shield Garancije, Korisnik će biti obaviješten o svim dostupnim alternativnim vezama koji će im omogućiti da stignu do odredišta putovanja (u daljnjem tekstu "Alternativna veza").
- Ako Korisnik propusti zračnu vezu kao rezultat otkazivanja, odgode ili promjene rasporeda barem jedne od višelinijskih veza uključenih u putovanje, što rezultira nemogućnošću Korisnika da obavi putovanje, Korisnik ima pravo odabere:
- Alternativna veza dostupna u okviru usluge Shield Garancije može se pružiti samo ako troškovi alternativne veze kojoj bi eSky bio podvrgnut ne prelaze vrijednost veću od 1000 EUR ("Ograničenje") izraženo u valuti u kojoj je transakcija MultiLine napravljena.
- Ukoliko eSky ne dostavi alternativnu vezu do limita, Korisnik će imati pravo na povrat novca u iznosu ukupne vrijednosti kupljenih avionskih karata za potrebe putovanja s više linija, umjesto pokrića troškova alternativne veze. Vrijednost povrata ne uključuje vrijednost usluga osim aviokarata kupljenih u sklopu usluge MultiLine (npr. troškovi kupljenih izleta, rezervacije hotela itd.). Kako bi primio povrat iznosa potrošenog na MultiLine kartu, Korisnik mora dostaviti dokaze koji potvrđuju da ga je otkazivanje, odgoda ili promjena rasporeda barem jedne od MultiLine veza spriječilo da završi putovanje. Ovi dokazi bit će osnova za eSky da odluči može li se izvršiti povrat novca.
- Ako pauza tokom Putovanja uzrokovana otkazivanjem, kašnjenjem ili pomjeranjem vremena polaska najmanje jednog od letova u okviru usluge MultiLine traje više od 8 sati, te je dulja od prvobitno planiranog vremena Putovanja i zahvata djelomično ili u potpunosti noćne sate (22.00-06.00 po lokalnom vremenu, u trenutku kad je počela pauza tokom putovanja), a Korisnik je koristio opciju Alternativne veze, ima pravo na:
- jedno noćenje u hotelu realizirano posredstvom eSky-a ili, ako nije moguće realizirati noćenje posredstvom eSky-a, nadoknadu troškova rezervacije sobe koju je Korisnik lično izvršio u visini do 100 EUR po osobi na temelju dostavljenih dokumenata koji potvrđuju plaćanje i realizaciju dobivene hotelske usluge
- nadoknadu troškova prijevoza (po principu 1 taksi - 4 osobe) na relaciji do/od hotela/aerodroma u iznosu do 50 eura na temelju dostavljenih dokumenata koji potvrđuju plaćanje i provođenje usluge prijevoza
- nadoknadu troškova ishrane u cjelokupnom iznosu do 25 EUR po 1 (jednoj) osobi na osnovu dostavljenih dokumenata kojima se potvrđuje plaćanje ishrane.
- U iznimnim slučajevima, ako Korisnik nije u mogućnosti kontaktirati eSky u vezi otkazivanja, odgode ili promijene rasporeda barem jedne od MultiLine veza, Korisnik ima pravo kupiti karte koje će mu omogućiti samostalno putovanje do odredišta. eSky će, na temelju dokaza Korisnika koji potvrđuje nemogućnost kontaktiranja eSky-a, kao i dokumenta koji potvrđuje kupovinu takvih karata, vratiti vrijednost ovih karata do vrijednosti karata kupljenih u sklopu putovanja, ali ne više od Limita. eSky će ispitati sve takve slučajeve od slučaja do slučaja kako bi utvrdio je li doista postojala nemogućnost da Korisnik obavijesti eSky o gore navedenim problemima. Takve će se istrage provoditi na temelju svih dostupnih informacija i podataka o provedbi putovanja, a na temelju njih će eSky odlučiti hoće li se izdati nadoknada.
- Kompletne naknade troškova nastalih i dokumentiranih od strane Korisnika bit će izvršene u skladu s obrascem plaćanja koji je odabrao Korisnik tijekom rezervacije. U slučaju povrata koji se prenosi direktno na korisnički račun naveden u sistemu rezervacije, iznos povrata utvrđen kao dio usluge Shield Garancije umanjuje se za sve iznose koje aviokompanije vraćaju korisniku direktno u određenim fazama usluge Shield Garancije, do najviše vrijednosti svih karata kupljenih u svrhu MultiLine putovanja.
- Povrat će se vršiti prema uslovima i u roku predviđenom od strane pojedinih aviokompanija, stoga rok za povrat u sklopu usluge Shield Garancije ovisi o datumima tih povrata od strane određenih prijevoznika čije je usluge Korisnik koristio u sklopu MultiLinea.
- Usluga Shield Garancija ne uključuje ostale troškove koji mogu nastati uslijed kašnjenja, otkazivanja ili pomjeranja vremena polaska najmanje jedne od MultiLine veza na koje se Korisnik odlučio u okviru Alternativne veze, naročito troškove prijevoza i ishrane koji nisu gore opisani.
- Kako bi se iskoristila usluga Shield Garancija, od Korisnika se može zahtijevati da poduzme određene radnje koje zatraži konsultant kompanije eSky, npr. da se javi na tačno određeno mjesto na aerodromu kako bi obavio formalnosti vezane za zamjenu neiskorištene karate i nastavak Putovanja. Izostanak obavljanja ovih radnji onemogućiće korištenje usluge zaštite Shield Garancija.
- Usluga Shield Garancija ne obuhvaća zaštitu avionskih letova realiziranih u okviru jedne avionske karte. Prijevoznici koji obavljaju ove avionske usluge u potpunosti su odgovorni za sve moguće probleme u vezi s njima. U takvim slučajevima, Korisnik je dužan direktno kontaktirati odabranog Avioprijevoznika ili avionske kompanije koje opslužuju dato Putovanje. Treba imati na umu da tarifni uslovi svakog Avioprijevoznika mogu sadržavati različite odredbe i uslove za realizaciju Putovanja, stoga je Korisnik uvijek dužan upoznati se s njima. Kompanija eSky nije odgovorna za neugodnosti koje Korisniku mogu biti prouzrokovane u vezi s nepoštivanjem tarifnih uslova određenog Avioprijevoznika.
- U slučaju da je avionska kompanija ili aerodrom osigurao alternativnu vezu ili druge usluge navedene u ovom Pravilniku (između ostalog, prijevoz, ishranu) ili je aviokompanija ili aerodrom bio dužan pružiti ih Korisniku, zaštita usluge Shield Garancija se ne primjenjuje.
- Bilo kakav gubitak prtljaga koji se dogodi uslijed razloga za koje nije odgovorna kompanija eSky nije uzrok za nemogućnost završetka Putovanja i time se ne odobrava korištenje usluge Shield Garancija.
- Samostalna kupovina / promjena karte od strane Korisnika u sklopu Putovanja obuhvaćena zaštitom Shield Garancija, isključujući odredbe stav. II, tč. 4. onemogućava Korisnika da koristi uslugu Shield Garancija.
- Usluga Shield Garancija se ne primjenjuje ako su otkazivanje, kašnjenje ili pomjeranje vremena polaska najmanje jednog od letova u okviru usluge MultiLine rezultat štrajka zaposlenika ili bilo koje službe koja opslužuje avionski transport, bankrota aviokompanije, djelovanja više sile, događaja koji je nastao kao posljedica dešavanja direktno povezanih s ratom na lokalnoj i međunarodnoj razini, a također i za posljedice terorističkih djela.
- Usluga Shield Garancija se ne primjenjuje kada Avioprijevoznik organizira masovno otkazivanje letova, pri čemu se pojavom masovnog otkazivanja letova smatra situacija kada Avioprijevoznik otkaže ili planira otkazati najmanje 5 letova u jednom danu, u okviru svog planiranog reda letenja.
- Korisnik nema pravo na korištenje usluge Shield Garancija nakon završetka Putovanja.
- U cilju korištenja usluge Shield Garancija Korisnik je dužan surađivati s eSky-om, posebno pri dostavljanju kompletne dokumentacije i informacija koje mu zatraže konsultanti u bilo kojoj fazi Putovanja, kao i nakon što dođe do njegovog završetka.
-
§ 10. PAKETI LET+HOTEL
- U okviru usluga dostupnih preko Sistema rezervacija ili Korisničkog centra, Korisnici mogu da rezervišu bar dvije različite vrste usluga, uključujući kupovinu barem Avionske karte i Hotelskog smještaja, koje čine osnovu za zaključivanje ugovora o paket-aranžmanu između Korisnika i kompanije eSky („Ugovor“).
- Ugovor se zaključuje jedino ukoliko su implementirane usluge obuhvaćene ovom klauzulom, čije se prihvaćanje vrši putem Sistema rezervacija ili putem Korisničkog centra. Potvrda o zaključenju Ugovora i elemenata koje on uključuje bit će poslana u zasebnom dokumentu na adresu e-pošte koja je navedena u Sistemu rezervacija ili navedena putem Korisničkog centra. S obzirom na gore navedeno, Organizator putovanja te Korisnik slažu se da se komunikacija u vezi s realizacijom odredbi ove tačke odvija u elektroničkom obliku, a trajni medij je e-mail poruka i PDF dokumenti koji se Korisniku šalju kao potvrda realizacije usluge.
- Organizator putovanja za Korisnika koji bira pojedinačne usluge u skladu sa uslovima određenim u ovom članu Uslova je eSky.pl Spółka Akcyjna, sa sjedištem u Katovicama, Katowice (40-265), ul. Murckowska 14A, upisan u Registar preduzetnika koji vodi Okružni sud Katowice-Wschód u Katovicama, 8. privredno odjeljenje, pod brojem KRS 0000383663, broj NIP [PIB]: 9481987199, REGON 670140736, sa potpuno isplaćenim akcionarskim kapitalom u iznosu od 1 019 525.60 PLN.
- Organizator putovanja je dužan da pruži usluge navedene u ovom članu Uslova i Ugovoru, bez obzira na to da li ove usluge treba da pruži organizator putovanja ili drugi Pružalac usluga. eSky, u skladu s važećim zakonodavstvom, ograničava svoju odgovornost za nepružanje ili neodgovarajuće pružanje svojih usluga na trostruku vrijednost paket-aranžmana za svakog Korisnika. Ovo ograničenje ne primjenjuje se na štetu nanijetu licima ili namjerno prouzrokovanu štetu ili štetu izazvanu nemarnošću.
- Organizator putovanja će odmah pružiti pomoć Korisniku koji se nađe u teškoj situaciji, uključujući okolnosti u kojima je nemoguće osigurati njegov povratak u zemlju kako je predviđeno Ugovorom uslijed neizbježnih i vanrednih okolnosti. Organizator putovanja snosi troškove nužnog smještaja Korisnika, po mogućnosti one kategorije koja je precizirana u Ugovoru, za najviše 3 noćenja.
- Rezervacija usluga preciziranih u ovom članu Uslova obavlja se u skladu s parametrima i kriterijima koje je pojedinačno naznačio Korisnik, a na osnovu kojih će u Sistemu rezervacija ili preko Korisničkog centra biti pružene odgovarajuće informacije o detaljima usluga i glavnim odlikama putnih usluga, pravima i obavezama Korisnika i organizatora putovanja.
- Organizator putovanja obavještava korisnike da efikasnost pružanja određenih usluga koje su predmet Ugovora može zavisiti od komunikacije na službenom jeziku zemlje odredišta ili na engleskom jeziku.
- Detaljne informacije o pružanju usluga preko Sistema rezervacija navedene su u Aneksu 1. ovih Uslova.
- Detaljne informacije o pružanju usluga preko Korisničkog centra navedene su u Aneksu 4. ovih Uslova.
- Korisnik na koga se odnose usluge navedene u ovom članu Uslova zaštićen je od nesolventnosti organizatora putovanja prema odredbama Aneksa 1. i 4. ovih Uslova.
- Cijena usluga iz ovog člana Uslova naznačena u Sistemu rezervacija ili preko Korisničkog centra uključuje cijenu paket-aranžmana u koju su uračunate takse i, ukoliko je neophodno, sve dodatne naknade i drugi troškovi ili – ako se ne može razumno očekivati da se ovi troškovi izračunaju prije zaključenja Ugovora – obavještenje o tipu dodatnih troškova koji mogu biti naplaćeni Korisniku.
- Povećanje cijene je moguće samo kao direktna posljedica sljedećih promjena:
- cijene prevoza putnika zbog promjene cijene goriva ili drugog izvora pogona;
- visine taksi i naknada za usluge uključene u ugovor o paket-aranžmanu koje su nametnuli subjekti koji ne učestvuju direktno u realizaciji paket-aranžmana, uključujući turističke takse, aerodromske naknade ili troškove za ukrcavanje i iskrcavanje u lukama i na aerodromima;
- visine kursa valute primjenljive za dati paket-aranžman.
- Konačna cijena predviđena Ugovorom ne može se uvećavati u periodu od 20 dana prije datuma početka pružanja usluga iz ovog člana Uslova.
- Korisnik može odustati od ugovora o paket-aranžmanu u bilo kom trenutku prije njegovog započinjanja, prilikom čega se od Korisnika može zahtijevati da organizatoru putovanja plati odgovarajuću razumnu naknadu za odustajanje od Ugovora. Ako u Ugovoru nisu navedene naknade za odustajanje od Ugovora, iznos te naknade odgovaraće cijeni paket-aranžmana umanjenoj za troškove ili prihod za korištenje alternativnih putnih usluga. Na zahtjev putnika, organizator putovanja će obrazložiti visinu naknade za odustajanje od Ugovora.
- U ugovoru za učešće u paket-aranžmanu može biti navedena naknada za odustajanje od Ugovora u iznosu koji zavisi od vremena kad je nastupilo odustajanje od Ugovora u periodu prije početka paket-aranžmana, od očekivanih ušteda troškova i očekivanih prihoda od alternativnog korištenja putnih usluga o kojima je riječ. Naknada se naplaćuje umanjenjem uplate koju je načinio putnik.
- Korisnik može odustati od Ugovora prije početka paket-aranžmana bez uzrokovanja dodatnih troškova u slučaju da se na odredištu ili u njegovoj neposrednoj blizini dogode neizbježne i vanredne okolnosti koje imaju znatan utjecaj na realizaciju paket-aranžmana ili prijevoz putnika do odredišta. Korisnik može zahtijevati samo povrat novca uplaćenog na ime paket-aranžmana, bez kompenzacije ili obeštećenja u vezi s pomenutim.
- Tour operator ima pravo da pravi male izmjene uslova i pravila Ugovora, nakon što prvo informiše kupca o tome. Druge izmjene koje mogu biti napravljene prije početka paket aranžmana, uključujući i glavne izmjene turističkih usluga, nemogućnost ispunjavanja posebnih zahtjeva, ili povećanja cijene većeg od 8% od ukupne cijene paket aranžmana, se implementiraju nakon obavješenja Kupca uz prilaganje dostupnih alternativnih usluga i pravila njihove isporuke.
- Organizator putovanja će refundirati gorepomenute naknade i uplate u roku od 14 dana od datuma prekida ugovora o učešću u turističkom aranžmanu.
- U sklopu usluga obuhvaćenih ovim članom Uslova, Korisnik može, bez saglasnosti organizatora putovanja, prenijeti na osobu koja ispunjava uslove učešća u paket-aranžmanu sva svoja prava na učešće u tom paket-aranžmanu ako istovremeno ta ista osoba preuzme sve obaveze koje proizlaze iz ovog Ugovora i ako Korisnik obavijesti organizatora putovanja o navedenom u razumnom roku i preko trajnog medija za prenos informacija. Ukoliko prenos prava i preuzimanje dužnosti iziskuje dodatne troškove za organizatora putovanja, npr. troškove promjene Korisnikovih podataka, organizator putovanja se obavezuje da ih prikaže putniku prilikom potraživanja plaćanja. Ovi troškovi moraju biti razumni i ne smiju premašiti stvarne troškove nastale kod organizatora putovanja kao posljedica transfera paket-aranžmana na drugo lice. Obavještenja poslata najmanje 7 dana prije početka paket-aranžmana smatraće se u svakom slučaju poslatim u razumnom roku.
- U sklopu usluga obuhvaćenih ovim članom Uslova, Korisnik je zaštićen obaveznim osiguranjem od tjelesne povrede (osiguranje od nezgode) i osiguranjem koje pokriva troškove medicinskog liječenja u slučaju da se usluge pružaju van teritorije Republike Poljske. Detaljne informacije o ovom osiguranju mogu se pronaći na linkovima: Opšti uslovi osiguranja sa kartom proizvoda . Korisnik ima pravo da koristi dodatno osiguranje za usluge koje pruža eSky u opsegu koji je određen u Sistemu rezervacija ili preko Korisničkog centra.
- Organizator putovanja će obavijestiti Korisnika o svim posebnim zahtjevima koje je Korisnik naznačio i s kojima su se obje strane saglasile.
- U sklopu usluga obuhvaćenih ovim članom Uslova Korisnik se obavezuje da će obavijestiti organizatora putovanja o bilo kakvoj nedosljednosti koja se dogodila tokom realizacije paket-aranžmana.
- Reklamacije Korisnika koje se moraju razmotriti u skladu s odredbama navedenim u ovom članu Uslova podnose se po proceduri navedenoj u članu 18. (Reklamacije).
- U ime Korisnika koji preko www.eSky.ba koristi usluge predviđene ovim članom Uslova, uplaćuje se odgovarajući doprinos u Turistički garantni fond i Fond za pomoć turizmu, u iznosu koji je u skladu s važećim zakonskim propisima.
- Ukoliko opis objekta koji je Korisnik odabrao u okviru realizacije paket aranžmana putovanja jasno ne navodi informacije o objektima predviđenim za invalide, ti objekti nisu prilagođeni potrebama osoba s invaliditetom.
-
§ 11. DODATNE USLUGE
- U okviru usluga koje su dostupne preko Sistema rezervacija i Korisničkog centra, Korisnici mogu rezervisati dodatne usluge, koje podliježu naknadama naznačenim u sklopu transakcije koja se vrši u Sistemu rezervacija i preko Korisničkog centra.
- Svaka usluga koju je odabrao i platio Korisnik, opisana u ovom članu i dostupna u Sistemu rezervacija, smatra se neodvojivim dijelom usluge za koju je rezervisana dodatna usluga.
- Servisni paket eSky-a (dalje u tekstu „Servisni paket“) jeste bespovratna naknada uvijek u istoj visini koja se naplaćuje za najmanje jednu promjenu avionske karte koja joj je sastavni dio, a koju Korisnik obavlja preko Korisničkog centra i koja je moguća u Sistemu rezervacija. Kupovinom Servisnog paketa Korisnik se oslobađa servisne naknade koju eSky naplaćuje po Tabeli naknada za dodatne usluge koje treba da se promijene uz već kupljenu kartu. Ukoliko prema uslovima tarife aviokompanija naplaćuje naknadu za promjene/povrat/posebne usluge, Korisnik je dužan da plati uslugu koju je označila aviokompanija.
- Online check-in je dodatna, plaćena i bespovratna usluga, koji dozvoljava Korisniku da se prijavi za let preko elektronskog sistema određene aviokompanije ukoliko ima kupljenu avionsku kartu i ukoliko sistem transakcija dozvoljava takvu mogućnost. U sklopu usluge online check-in, generisana karta za ukrcavanje (boarding card) šalje se na e-mail adresu koju je naveo Korisnik u procesu rezervacije u vremenskom roku koji omogućava odgovarajuće korištenje ove usluge prevoza. Kako bi mogao da se prijavi za let (obavi check in), neke aviokompanije mogu zahtijevati od Korisnika dodatne podatke, koji nisu navedeni u procesu rezervacije. Korisnik će dati važeće kontakt podatke, kao što su e-mail adresa i broj telefona, kako bi omogućio kontakt, a posebno neposredno prije polijetanja. Nenavođenje kontakt podataka, nenavođenje podataka za online check-in u periodu kraćem od 48 sati prije planiranog polijetanja, pružanje zastarjelih ili nepotpunih podataka, nejavljanje na telefonske pozive kompanije eSky ili pružanje netačnih podataka neophodnih za check-in mogu za posljedicu imati nemogućnost nastavka postupka online check-ina i zahtijevanije od Korisnika da plati troškove koje određuje aviokompanija ili uskraćivanje mogućnosti polijetanja. U slučaju izmjena na rezervaciji, od strane aviokompanije ili na osnovu zahtjeva Korisnika, direktno kod aviokompanije, u slučaju da je kupljena online check-in usluga, Korisnik je obavezan odmah obavijestiti eSky o izvršenim promjenama. U slučaju da ne proslijedi ove informacije, eSky neće moći pravilno izvršiti uslugu Online prijavljivanja. Uslijed gore navedenog, eSky neće biti odgovoran za nepravilno izvršavanje usluge Online prijavljivanja, uključujući i novonastale troškove te druge posljedice koje iz toga proizlaze.
- U slučaju otkazivanja ili odlaganja leta, u sklopu analize podataka o Korisnikovom letu, eSky će, radi naknade štete, proslijediti podatke o korisniku saradničkom pravnom subjektu, primjera radi AirHelp Germany GmbH, Boxhagener Strasse 18, 10245 Berlin, Germany, VAT ID: DE 320095320, koji će preduzeti tu radnju isključivo uz izričit pristanak Korisnika. U isto vrijeme, prema Uredbi Savjeta EU br. 261/2004 Evropskog parlamenta i vijeća, eSky obavještava Korisnika da ima pravo da podnese zahtjev za odštetu i da ga podnosi direktno aviokompaniji koja je upravljala letom kako bi (gdje je primjenljivo) dobio puno obeštećenje na koje putnik polaže pravo.
- AirHelp+ - dodatni plaćeni bespovratni servis dostupan svakom korisniku koji vrši rezervaciju putem Sistema za rezervacije ili Telefonskog pozivnog centra, koji omogućava asistenciju prilikom dobivanja kompenzacije u iznosu do do 600 EUR za kašnjenje, otkazivanje ili prebukiranost leta, i naknadu troškova u vrijednosti do 6.000 EUR za neplanirane troškove izazvane kašnjenjem leta (hoteli, transport, avionske karte, obroci) koji su nastali u uslovima definisanim od strane pružaoca usluge, tj. AirHelp Germany GmbH, Boxhagener Strasse 18, 10245 Berlin, Germany, VAT ID: DE 320095320 detaljno opisano na https://www.airhelp.com/en/terms/.
-
§ 12. POVEZANI PUTNIČKI ARANŽMANI
- Korisnik koji koristi portal www.eSky.ba u dole navedenim situacijama kupuje povezane putničke usluge, koje se tumače kao kombinacija bar dvije različite vrste turističkih usluga za isto putovanje ili odmor koje su obuhvaćene odvojenim ugovorima sa Dobavljačima. U isto vrijeme, nastanak povezanih putničkih usluga javlja se kad turistički preduzetnik olakša putnicima kupovinu turističkih usluga:
- tokom jedne posjete njegovom prodajnom mjestu ili jednog kontakta sa njegovim prodajnim mjestom na kojem postoji mogućnost izbora i zasebnog plaćanja svake pojedinačne turističke usluge, ili
- dozvoljava kupovinu bar jedne dodatne turističke usluge ciljano od drugog turističkog preduzetnika, ukoliko ugovor sa ovim turističkim preduzetnikom nije sklopljen više od 24 sati nakon potvrde rezervacije prve turističke usluge.
- Turističke usluge se ne smatraju povezanim uprkos ispunjenju gore navedenih uslova u slučaju kombinacije ne više od jedne vrste turističke usluge (prijevoz putnika, smještaj bez noćenja koji nije sastavni dio prevoza putnika, najam automobila ili drugog transportnog sredstva) sa jednom ili više turističkih usluga koje predstavljaju drugu uslugu koja se pruža putnicima i koja nije sastavni dio usluge: transport putnika, smještaj bez noćenja koji nije sastavni dio prevoza putnika, iznajmljivanje motornog vozila ili drugog prijevoznog sredstva), ukoliko je vrijednost ovih usluga manja od 25% ukupne vrijednosti povezanih putničkih usluga i one se ne oglašavaju kao važan element ove veze, niti čine važan element ove veze iz drugih razloga. Uz to, ne smatraju se povezanim ni one turističke usluge koje traju kraće od 24 sata, osim ukoliko ne uključuju smještaj.
- Detaljne informacije o kupovini usluga povezanih s putovanjem i pravima i obavezama koji proizlaze iz korištenja tih usluga date su u Aneksu 2. i Aneksu 3. ovih Propisa.
- Na ime Korisnika koji preko www.eSky.ba koristi usluge predviđene ovim članom Uslova, uplaćuje se odgovarajući doprinos u Turistički garantni fond, u iznosu koji je u skladu s važećim zakonodavstvom.
-
§ 13. OPŠTI USLOVI PREVOZA IATA
-
§ 14. LINKOVI KA PROPISIMA AVIO KOMPANIJA
Aer Lingus, Air Baltic, Air Europa, Air Iceland, Air Rarotonga, Air Southwest, Airasia, Atlas Blue / Royal Air Marocco, Aurigny, Bergen Air Transport, Blu Express, BlueAir Business Aviation, Blue Islands, Bulgaria Air, BRA, Condor, Corendon, DAT, easyJet, Eurowings, Excelairways, FlyBe, flythomascook.com, Germania Express, GOL, Helvetic, WOW air, Jet2, TUI fly , Jet Blue Airways, Jetstar Airways, Jetstar Asia Airways, Kulula, Luxair, Lydd Air, Air Italy, Nature Air, Nextjet, Norwegian, Pegasus Airlines, Ryanair, Smart Wings, Skytrans Airlines, Southwest, SpiceJet, Sprint Air, Spirit Airlines, Sun Country Airlines, SunExpress, ThomasCookAirlines.com, TUI Airways, Transavia, Virgin Blue - Virgin Australia, Viva Colombia, Viva Peru, Vueling, WestJet Airlines, Wizz Air, Laudamotion, Volotea, Astra Airlines, Jazeera Airways, Satena, EasyFly, Wingo, VivaAerobus, Mayair, AirPanama, JetSmart, Passaredo, LCPeru, Peruvian, Avianca, LATAM, AZUL, SkyAirlines, Amaszonas, Boliviana de Aviación, Aerolínea de Antioquia.